Skip to content

Kestävää matkailua suurella syrämmellä

kesä_60v

Härmän Liikenteelle vastuullisuus on olennainen osa yrityksen liiketoimintaa. Kehitämme jatkuvasti palveluitamme ja etsimme uusia ratkaisuja, jotka edistävät kestävää matkustamista. Samalla huolehdimme siitä, että asiakkaamme saavat aina parasta mahdollista palvelua – turvallisesti, joustavasti ja mukavasti.

Palvelumme perustuvat paitsi ammattitaitoon ja laatuun, myös aitoon välittämiseen asiakkaista. Kuljettajamme ovat liikenteen ammattilaisia, mutta ennen kaikkea asiakaspalvelijoita ”suurella syrämmellä”, jotka kohtaavat jokaisen matkustajan ystävällisesti ja huomaavaisesti. Olipa kyseessä koulukuljetus, pelimatka, tilausajo tai ryhmämatka, haluamme varmistaa, että jokainen asiakas tuntee itsensä tervetulleeksi. Asiakastyytyväisyys rakentuu laadukkaasta palvelusta ja kuljettajiemme ammattimaisesta, mutta lämminhenkisestä otteesta – tästä syntyy ”Maakunnan parasta palvelua”.

Kestävää kehitystä joka tasolla

Vastuullisuus näkyy toiminnassamme kaikilla tasoilla, strategisista linjauksista päivittäisiin operatiivisiin toimintoihin. Olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme ympäristöystävällisiä kuljetusratkaisuja ja panostamme muun muassa reittien optimointiin, polttoaineenkulutuksen vähentämiseen ja vähäpäästöisiin ajoneuvoihin.

Tällä hetkellä yli 60 prosenttia liikenteestämme hoidetaan uusiutuvilla polttoaineilla tai sähköllä, mikä vähentää hiilidioksidipäästöjä yli 90 prosenttia. Lisäksi jatkuva koulutus ja henkilöstön sitoutuminen ympäristöystävällisiin toimintatapoihin takaavat, että asiakkaamme voivat valita mahdollisimman ympäristöystävällisen matkan.

Energiatehokkuuden parantaminen on ollut ja on yksi Härmän Liikenteen keskeisistä tavoitteistamme. Tätä edistämme muun muassa ajoneuvojen koon optimoinnilla, ajoneuvojen säännöllisellä huollolla, uusien energiatehokkaiden teknologioiden käyttöönotolla ja kuljettajien jatkuvalla koulutuksella.

Kuljettajamme saavat ajotavan seurannasta jatkuvaa henkilökohtaista palautetta taloudellisesta ja ennakoivasta ajotavastaan, mikä tukee sekä polttoaineenkulutuksen vähentämistä että turvallista liikennettä. Myös kiinteistömme ovat osa vastuullisuustekoja. Olemme luopuneet öljylämmityksestä ja siirtyneet kaukolämpöön sekä ilmavesilämpöpumppuihin. Seinäjoen varikollamme tuotamme jo noin 50 prosenttia käyttämästämme sähköstä aurinkopaneeleilla.

Henkilöstö hyvinvoivana ja osaavana

Härmän Liikenteen menestyksen ytimessä on osaava ja motivoitunut henkilöstö. Panostamme työntekijöidemme hyvinvointiin ja tarjoamme työterveys- ja koulutuspalvelut. Esimerkiksi yhteistyössä työhallinnon kanssa järjestämämme kaksi rekrytointikoulutusta toi meille 12 uutta työntekijää.

Ammattitaitoisen henkilöstön saatavuus on tulevaisuudessa yhä tärkeämpi kilpailutekijä, ja siksi investoimme työntekijöidemme osaamiseen ja työssä viihtymiseen. Tarjoamme myös erilaisia työhyvinvointietuja, jotka tukevat sekä fyysistä että henkistä jaksamista.

Katse tulevaisuuteen

Härmän Liikenne katsoo vankasti tulevaisuuteen ja on sitoutunut jatkuvaan kehitykseen. Työmme on saanut viime vuosina positiivista huomiota myös alueellisesti, ja Härmän Liikenne palkittiin muun muassa 2022 maakunnallisena vuoden yrityksenä, 2024 LähiTapiolan Vastuullinen Yritys -palkinnolla sekä Etelä-Pohjanmaan murreseuran Vuoden murreteko 2022 -kunniakirjalla. Tällaiset huomionosoitukset kertovat siitä, että tekemisemme nähdään tärkeänä paitsi asiakkaidemme myös laajemman yhteisön näkökulmasta.

Meille yrityksen sydän on sen ihmiset – niin työntekijät kuin asiakkaat. Ilman ammattitaitoista, ystävällistä ja omistautunutta henkilökuntaa emme voisi tarjota laadukasta ja turvallista matkustuskokemusta. Jokainen kuljettaja, huoltohenkilö ja toimistotyöntekijä tekee arvokasta työtä, joka näkyy ja tuntuu jokaisessa matkassa.

Suurkiitos myös asiakkaillemme, te mahdollistatte toimintamme ja annatte meille syyn tehdä tätä työtä ”suurella syrämmellä”. Jokainen matka kanssanne on meille arvokas, ja olemme kiitollisia luottamuksesta vuosikymmenestä toiseen.